Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video's van YouTube. Deze partij plaatst cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video's op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt. Lees meer over het cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om video's te tonen en het gebruikersgemak te verbeteren. Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. Lees meer over het cookiebeleid

Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Polikliniek

Polikliniek balie.jpg

Op de polikliniek worden afspraken gemaakt voor uw diagnostische onderzoeken en behandelingen. Verder worden er kleine onderzoeken en behandelingen ter plekke verricht, en worden de uitslagen aan u bekend gemaakt. U dient een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben, evenals het pasje van uw zorgverzekeraar.

Wat gebeurt er op de Polikliniek

Bij aankomst in de polikliniek zal een van de spreekuurassistenten u aanmelden voor het spreekuur. Daarna kunt u plaatsnemen in de wachtruimte.
Tijdens het gesprek met de arts, verpleegkundig specialist of een andere zorgverlener, krijgt u uitleg over wat u kunt verwachten. Vaak is er nader onderzoek nodig. De spreekuurassistent maakt de vervolgafspraken voor u.

Ondanks dat wij altijd op tijd proberen te werken, kan het zijn dat u even moet wachten. Wanneer dit lang duurt, kan de assistent u een pieper geven zodat u de wachtruimte kunt verlaten. Zodra u aan de beurt bent, wordt u opgepiept.

Een veilige behandeling

Het Antoni van Leeuwenhoek (AVL) draagt de grootst mogelijke zorg voor uw veiligheid tijdens een onderzoek of behandeling. Daarbij proberen wij mogelijke risico’s tot een minimum te beperken.
Daarom is het belangrijk dat u ons altijd zo volledig mogelijk informeert over uw gezondheidstoestand. Ook moet u eventuele medicatie of veranderingen in uw medicatie altijd aan ons doorgeven. We vragen u daarom altijd een actueel medicatieoverzicht van uw apotheek mee te nemen.

Bent u de afgelopen twee maanden in een buitenlandse zorginstelling opgenomen geweest?

Wanneer u in de afgelopen twee maanden, langer dan 24 uur in een buitenlandse zorginstelling opgenomen bent geweest, moet u dit altijd aan ons melden. Het kan zijn dat u in aanraking bent geweest met bacteriën die minder gevoelig zijn voor bepaalde antibiotica. Indien dit het geval is, kunnen wij u hierop controleren en passende maatregelen nemen.

Heeft u beroepsmatig contact met levende varkens of vleeskalveren?

Wanneer u beroepsmatig contact heeft met levende varkens of vleeskalveren, dan moet u dit altijd aan ons melden. Het kan zijn dat u in aanraking bent geweest met bacteriën die minder gevoelig zijn voor bepaalde antibiotica. Indien dit het geval is, kunnen wij u hierop controleren en passende maatregelen nemen

Neem iemand mee

Wij raden altijd aan een familielid of goede bekende mee te nemen naar uw afspraken in het AVL. Het geeft steun tijdens uw bezoek en helpt de vaak overweldigende informatie te verwerken. Ook kan uw metgezel helpen bij het stellen van gerichte vragen.

Bent u verhinderd?

Wanneer u niet op het afgesproken tijdstip aanwezig kunt zijn, dient u dit zo spoedig mogelijk te laten weten. Meestal kunt u dan direct een nieuwe afspraak maken. Het afsprakenbureau van het AVL is maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar, 020 512 9111.

Deel dit onderwerp
 
We helpen u graag verder020 512 9111
 
contact
020 512 9111
We helpen u graag verder