Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video's van YouTube. Deze partij plaatst cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video's op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt. Lees meer over het cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om video's te tonen en het gebruikersgemak te verbeteren. Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. Lees meer over het cookiebeleid

Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Klachtenprocedure

'Van Klacht naar Kracht' Zo zien we in het Antoni van Leeuwenhoek de klachten die worden ingediend door onze patiënten. Wij waarderen het zeer dat u de moeite neemt om aan ons uw klacht door te geven. Op deze manier kunnen we proberen de relatie te herstellen en tegelijkertijd kunnen we de kwaliteit van onze zorgverlening optimaliseren en afstemmen op de behoeften van onze patiënten.

Klachtenprocedure

Het Antoni van Leeuwenhoek vindt het belangrijk dat patiënten en bezoekers tevreden zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent en het niet gelukt is om hier met de betrokkene(n) uit te komen. In zo'n geval kunt u in overleg gaan met de klachtenbemiddelaar.

Klachten kunnen op de volgende manieren worden ingediend: via het digitale klachtenformulier of per post:

Antoni van Leeuwenhoek
T.a.v. de Klachtenbemiddelaar
Postbus 90203
1006 BE Amsterdam

Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. Uw contactgegevens zijn noodzakelijk voor een correcte afhandeling van uw klacht. Wanneer u als de klager niet de patiënt bent, maar namens de patiënt een klacht in wilt dienen, moet de patiënt daarvoor eerst schriftelijk toestemming geven. Dit volgt uit de wetgeving die gaat over klachten, privacy en de vertrouwelijkheid van de patiëntgegevens. Uitzonderingen hierin zijn nabestaanden en wettelijk vertegenwoordigers. In alle gevallen nemen we tijd en aandacht om een klacht op een zorgvuldige wijze af te handelen. Dit kan in bepaalde situaties betekenen dat het niet altijd haalbaar blijkt te zien om een klacht binnen de wettelijke norm van zes tot tien weken af te handelen. Wij zullen u hier in dat geval duidelijk over informeren en aangeven wat u van ons kunt verwachten.

Klachtenbemiddelaar

De klachtenbemiddelaar neemt een onafhankelijke positie in en zoekt samen met u naar een manier om het vertrouwen in het ziekenhuis te herstellen. De klachtenbemiddelaar kan voor u de klacht namens u bemiddelen. Uw klacht wordt dan voorgelegd aan de intern betrokkenen en de reactie wordt aan u teruggekoppeld. Of de klachtenbemiddelaar kan voor u een bemiddelingsgesprek organiseren, waarin de onvrede met u en de betrokkene(n) wordt besproken.

Klachtenonderzoekscommissie

U kunt, indien gewenst of wanneer bemiddeling met de betrokkene(n) niet tot een voor u bevredigend resultaat heeft geleid, uw klacht voorleggen aan de Klachtenonderzoekscommissie van het Antoni van Leeuwenhoek die de raad van bestuur van het Antoni van Leeuwenhoek adviseert. Uw klacht zal dan behandeld worden door middel van een hoor- en wederhoorprocedure.

Externe geschillencommissie

Het Antoni van Leeuwenhoek is aangesloten bij een externe geschillencommissie, zoals is verplicht.. U kunt uw klacht daar indienen, nadat u de klacht eerst intern heeft laten behandelen door de klachtenbemiddelaar of klachtenonderzoekscommissie. In bepaalde situaties kunt u daar eerder terecht. Hieraan zijn wel kosten verbonden á € 52,50, die u van te voren moet betalen. Mocht uw klacht gegrond zijn verklaard, dan krijgt u deze kosten terug. Is uw klacht echter ongegrond bevonden, dan is er geen teruggave.

Zorgverlening optimaliseren

We gebruiken klachten om van te leren. Werken aan kwaliteit van zorg zit in het hart van onze organisatie en iedereen werkt mee aan het borgen en verbeteren en van onze zorgverlening. Input over wat we kunnen verbeteren verzamelen we op verschillende manieren. Klachten zijn daarbij een belangrijke informatiebron, omdat het signalen vanuit de patiënt zijn wat er mist in onze zorgverlening. Ook op andere manieren halen we patiënten feedback op: met vragenlijsten naar patiënten ervaringen, met spiegelgesprekken met patiënten en in gesprek met Patiëntenraad.

Schadevergoeding

Wanneer u vindt dat het Antoni van Leeuwenhoek aansprakelijk is voor de door u geleden schade, kunt u een schadeclaim indienen. Voor een goede afhandeling is het belangrijk dat u goed omschrijft wat u het Antoni van Leeuwenhoek verwijt en wat de financiële en praktische gevolgen zijn van de vermeende fout. Afhankelijk van het verwijt zullen wij zelf de schadeclaim behandelen of zullen we de schadeclaim ter behandeling bij onze verzekeraar indienen. Er zal een beoordeling plaatsvinden of er sprake is van een fout en of u recht heeft op schadevergoeding. Voor uw eigen ondersteuning in dit proces, kunt u zich laten bijstaan door een (juridische) belangenbehartiger.

Het proces rondom deze beoordeling kan in sommige gevallen complex en tevens emotioneel zijn, u kunt zich bij dit proces laten bijstaan door een belangenbehartiger. De schadeclaim kunt u richten aan:

Antoni van Leeuwenhoek
T.a.v. Juridische afdeling
Postbus 90203
1006 BE Amsterdam

Klachtenregeling Antoni van Leeuwenhoek

Klachtenformulier (schriftelijk)

Voorzieningen

Faciliteiten ziekenhuis
Sluiten Sluit icoon

Faciliteiten ziekenhuis

Het Antoni van Leeuwenhoek probeert uw verblijf zo comfortabel mogelijk te maken. De patiëntenkamers zijn voorzien van eigen sanitaire voorzieningen en een tv. Internet is in het gehele ziekenhuis gratis beschikbaar. Op de kamer mag u uw eigen mobiele telefoon gebruiken.

Op iedere etage is een patiëntenrestaurant en in de centrale hal vindt u het bezoekersrestaurant en een winkel met restauratie. Bij mooi weer is het dakterras geopend. Naast het Antoni van Leeuwenhoek  vindt u het Gasthuis waar u of uw naasten kunnen logeren als u bijvoorbeeld ver van het Antoni van Leeuwenhoek  af woont. Verder heeft het Antoni van Leeuwenhoek  een Voorlichtingscentrum, een Stiltecentrum en een groep vrijwilligers die u bij allerlei activiteiten ondersteunen.

Parkeren kan tegen een kleine vergoeding op het Antoni van Leeuwenhoek-parkeerterrein of in de garage. Parkeert u langer dan vier uur, dan kunt u bij de receptie uw parkeerkaart inleveren. U betaalt dan niet meer dan €6,50 euro.

  • Restaurant Vermaat
Centrum Patiënteninformatie
Sluiten Sluit icoon

Centrum Patiënteninformatie

Er is heel veel informatie beschikbaar over de ziekte kanker en de behandeling daarvan. Welke sites kunt u het beste bezoeken, of in welke brochures vindt u de informatie waar u naar op zoek bent? In het Antoni van Leeuwenhoek is een Centrum Patiënteninformatie waar een team van medewerkers u op weg helpt in het vinden van het passend antwoord op uw vraag.

  • Voorlichtingscentrum
Open WIFI
Sluiten Sluit icoon

Open Wifi

In het hele Antoni van Leeuwenhoek is Wifi beschikbaar en kunt u gratis gebruik maken van internet. Dat geldt echter niet in de bestralingsruimten en op de OK en IC.

  • Open WIFI
Gasthuis
Sluiten Sluit icoon

Gasthuis

In het Gasthuis kunnen patiënten van het Antoni van Leeuwenhoek (AVL) en familieleden of naasten logeren. Dit modern ingerichte huis naast het AVL biedt u een tijdelijk thuis. Bijvoorbeeld als u ver weg woont en de volgende ochtend vroeg in het AVL moet zijn. U kunt hier voor korte of langere tijd logeren. Ook uw partner of een ander familielid kan hier verblijven en zo dicht in de buurt zijn tijdens uw behandeling.

Het Gasthuis heeft 14 tweepersoonskamers en één eenpersoonskamer met badkamer en toilet en een gemeenschappelijke keuken waar u zelf kunt koken. Er is een zitkamer met televisie en een tuin. Ook stelt het huis een aantal fietsen ter beschikking.

Wat u moet weten

Tegen een vergoeding kunt u gebruik maken van een kamer. Of een zorgverzekeraar het verblijf vergoed, is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wij raden u aan tijdig te reserveren. Natuurlijk kunt u altijd van te voren even langkomen om een kijkje te nemen.

Meer informatie en boekingen

020 346 2020
www.gast-huis.nl

  • Gasthuis
  • Gasthuis
Beeldschermen aan bed
Sluiten Sluit icoon

Beeldschermen aan bed

Aan ieder bed vindt u een beeldscherm dat voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden. De arts en de verpleegkundige gebruiken het om uw dossier te raadplegen of aan te vullen. U als patiënt kunt het gebruiken als beeldscherm bij uw internetaansluiting dat standaard bij ieder bed aanwezig is. Maar u kunt het beeldscherm natuurlijk ook gebruiken om televisie te kijken.

  • Bedside Terminal
Patiëntenrestaurants
Sluiten Sluit icoon

Patiëntenrestaurants

Op iedere verpleegetage van het Antoni van Leeuwenhoek vindt u een patiëntenrestaurant voor de mensen die hier ook 's nachts verblijven. Heeft u trek in een broodje, kop soep of een kroket? Op ieder gewenst moment kunt u gebruik maken van deze voorziening. Het patiëntenrestaurant kan natuurlijk ook gebruikt worden om een kopje koffie met uw bezoek te drinken. 

  • Patiëntenrestaurants
Stiltecentrum en gebedsruimte
Sluiten Sluit icoon

Stiltecentrum en gebedsruimte

In de centrale hal van het AVL bevindt zich het Stiltecentrum. U kunt hier mediteren, bidden of juist even helemaal niets doen. U kunt een kaarsje branden of uw gedachten opschrijven in het boek dat speciaal hiervoor klaar ligt.

De vier elementen staan centraal

In de inrichting van het centrum staan de vier elementen - water, aarde, vuur en lucht - centraal. Op een van de wanden zijn negentien stenen schijven aangebracht met daarop symbolen uit verschillende levensbeschouwelijke stromingen.

Islamitische gebedsruimte

Er is ook een islamitische gebedsruimte aanwezig, met een eigen ingang en ingericht volgens de islamitische voorschriften in zacht groen.

Het stiltecentrum en gebedsruimte zijn dag en nacht geopend. U bent hier altijd welkom.

Zondagse vieringen in de Glazen Zaal

Elke zondagochtend om 10.30 uur is er in de Glazen Zaal in het AVL een korte viering van Schrift en Tafel. De sfeer is open en de dienst is voor iedereen toegankelijk, ook voor familieleden en naasten. Als u dat prettig vindt, kunnen vrijwilligers u komen halen en (ook in rolstoel of bed) naar de dienst brengen. Aansluitend aan de dienst kunt u op uw kamer communie of  avondmaal ontvangen.

Meer informatie

Via het Centrum Patiënteninformatie: 020 512 9111

  • Stiltecentrum en gebedsruimte
Internetcomputer centrale hal
Sluiten Sluit icoon

Internetcomputer centrale hal

Moet u even wachten voor uw afspraak en u doet dat liever niet in de wachtruimte? In de centrale hal is een pc met internetaansluiting beschikbaar waar u kosteloos gebruik van kunt maken.

  • Internetcomputer
Stichting Patiëntenzorg
Sluiten Sluit icoon

Stichting Patiëntenzorg NKI

Stichting Patiëntenzorg probeert uw verblijf in het AVL zo comfortabel mogelijk te maken. Zo ontvangen wij patiënten en begeleiders met iets te drinken op de poliklinieken, verzorgen we bloemen en planten voor de centrale hal en wachtruimten, zorgen we voor een wisselende collectie ingelijste reproducties en bezoeken we patiënten met een rijdend winkeltje en een boekenkar.

Daarnaast organiseren we bijzondere activiteiten, zoals een middag rond Pasen en Kerstmis. Landal GreenParks stelt Stichting Patiëntenzorg elk jaar vakantiehuisjes ter beschikking waar patiënten zonder vergoeding kunnen logeren. De zestig vrijwilligers hebben persoonlijke aandacht voor u, uw familie en naasten hoog in het vaandel staan en we proberen het leefklimaat van de patiënten en zij die bij de verpleging betrokken zijn te verbeteren.

Stichting Patiëntenzorg NKI is een belangeloze organisatie, ANBI-geregistreerd, die geheel afhankelijk is van de financiële steun van bedrijven en particulieren.

Meer informatie

Stichting Patiëntenzorg NKI 
Postbus 90203
1006 BE Amsterdam
patientenzorg@nki.nl
www.patientenzorgnki.nl

  • Voorlichtingscentrum tafel
Vermaat restaurant
Sluiten Sluit icoon

Vermaat restaurant

In de centrale hal vindt u het bezoekersrestaurant annex ziekenhuiswinkel  van Vermaat. Hier kunt u terecht voor een snack, broodje, warme maaltijd of wat te drinken.

  • Restaurant Vermaat
Oppiepen voor uw afspraak
Sluiten Sluit icoon

Oppiepen voor uw afspraak

Ondanks dat alles erop is gericht om uw afspraak op tijd te laten plaatsvinden, kan het voorkomen dat u even moet wachten. Als u even een kopje koffie wilt halen, of bij mooi weer een bezoekje wilt brengen aan het dakterras op de 7e etage kunt u een pieper meekrijgen. Vlak voor uw afspraak wordt u door de spreekuurassistente opgepiept.

  • Oppiepen polikliniek
Leestafel
Sluiten Sluit icoon

Leestafel

In de centrale hal vindt u een grote leestafel waar u kunt kiezen uit verschillende tijdschriften of gewoon aan kunt plaatsnemen voor een kopje koffie.

  • Leestafel
Creatieve therapie en activiteitenbegeleiding
Sluiten Sluit icoon

Creatieve therapie en activiteitenbegeleiding

Voor zowel patiënten die hier langer verblijven als poliklinische patiënten is er in de Glazen Zaal op de eerste verdieping de mogelijkheid de gedachten even te verzetten en creatief bezig te zijn. Onder begeleiding van professionele medewerkers kunt u hier actief bezig zijn.

  • Creatieve Therapie
Parkeren
Sluiten Sluit icoon

Parkeren

Het Antoni van Leeuwenhoek heeft de beschikking over een eigen parkeerterrein. Hiervoor volgt u de borden P1. Op het voorterrein, bij de hoofdingang, is een aantal parkeerplaatsen voor mindervaliden gereserveerd. De eerste 20 minuten parkeert u gratis, daarna geldt een tarief van €1,50 per uur met een maximum van €6,50 voor patiënten en bezoekers. Voor overige bezoekers geldt een maximum van €14,-. Op vertroon van uw invalidenkaart kunt u bij de receptie een gratis uitrijkaart krijgen.

  • KBC
Niet-meer-roken poli
Sluiten Sluit icoon

Niet-meer-roken poli

Patiënten van het Antoni van Leeuwenhoek die willen stoppen met roken en daarbij ondersteuning nodig hebben, kunnen hiervoor terecht bij de Niet-meer-roken poli. Een team van professionals helpt u om hiervan af te komen.

  • Informatie over mesothelioom (borstvlieskanker), de symptomen en de diagnostiek en behandeling van mesothelioom in het Antoni van Leeuwenhoek (AVL).
1- of 2 persoonskamers
Sluiten Sluit icoon

1- of 2 persoonskamers

In het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis beschikken alle patiënten over een  1-of 2-persoonskamer. Ieder bed is voorzien van een beeldscherm voor televisie of internetaansluiting die standaard bij ieder bed aanwezig is. Iedere kamer is ingericht met een eigen badkamer met toilet en douche.

  • Bedside Terminal

Samenstelling van de Klachten onderzoekscommissie

Voorzitter:

Mr. M.J. Diemer (strafrechter Hof Amsterdam)

Ambtelijk secretaris:

Mw. I. Hamerling (tel. 020 512 9111)

Lid namens de medische discipline:

Dr. M. van Leerdam (MDL-arts)

Lid namens de heelkundige discipline:

Dr. M. Beurden (gynaecoloog)

Lid namens de facilitaire dienst:

Mw. B. Vos (senior projectleider Facilitair bedrijf)

Lid namens de verpleegkundige sector:

Dhr. MANP. E. van Muilekom (verpleegkundig specialist)

Lid namens de dienst begeleiding en ondersteuning:

Mw. J. van der Zaag (geestelijk verzorger)

 
contact
020 512 9111
We helpen u graag verder