Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube. Deze partij plaatst cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt. Lees meer over het cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om video's te tonen en het gebruikersgemak te verbeteren. Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. Lees meer over het cookiebeleid

Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Programma Zorglogistiek voor betere organisatie van zorg

29mrt 2017

Terug naar het overzicht

Het Antoni van Leeuwenhoek is de laatste jaren enorm gegroeid; zo zijn de polikliniekbezoeken in zeven jaar verdubbeld en zijn de diagnostische mogelijkheden veel complexer geworden. Het programma Zorglogistiek focust op het optimaal organiseren van de zorg, snellere toegang en kortere doorlooptijden.

Logo Zorglogistiek


Sandra Timmermans is manager Zorg- en Bedrijfsvoering Radiotherapie en de Diagnostisch Oncologische Disciplines, en opdrachtgever van het Programma Zorglogistiek. Ze legt uit waarom het programma Zorglogistiek is gestart.
Sandra: "Het Antoni van Leeuwenhoek is een topinstituut op het gebied van de behandeling van kanker. Uit patiëntonderzoeken blijkt dat onze patiënten over het algemeen heel tevreden zijn. Maar als je de ambitie hebt om de beste te zijn, verwachten patiënten dat je niet alleen de beste dokters, zorgprofessionals en onderzoekers in huis hebt, maar dat de zorg ook goed georganiseerd is en soepel verloopt. Zorglogistiek is een belangrijk strategisch thema voor de komende jaren. We willen niet alleen de behandeling van kanker steeds verder verbeteren maar ook de uitdaging aangaan om het werk elke dag een beetje beter, slimmer en soepeler te organiseren."

Focus programma Zorglogistiek

Het programma Zorglogistiek focust op het optimaal organiseren van de zorg, snellere toegang en kortere doorlooptijden. Sandra: "Het gaat daarbij om het toevoegen van waarde voor de patiënt. Daarnaast hopen we op deze manier knelpunten waar medewerkers tegenaan lopen op te lossen. Dus focus op tevreden patiënten én op tevreden medewerkers. Het zit in ons DNA om de beste oncologische zorg te willen leveren. Nu moet het ook nog in onze genen komen om die zorg zo slim mogelijk te organiseren. Dat vergt een bepaalde manier van kijken. We trainen projectleiders, opdrachtgevers en projectondersteuners in het signaleren, analyseren en oplossen van logistieke knelpunten. Ze krijgen professionele ondersteuning, bijvoorbeeld bij het schrijven van projectvoorstellen en het meten van resultaten, zodat ze zelfstandig verbetertrajecten kunnen opzetten en uitvoeren. Zorglogistiek wordt zo een vanzelfsprekend onderdeel van onze dagelijkse werkwijze."

Deel dit onderwerp
 
 
contact
020 512 9111
We helpen u graag verder