MijnAVL: uw persoonlijke patiëntenportaal

MijnAVL is uw persoonlijke patiëntenportaal. Bekijk veilig en gemakkelijk uw medische gegevens online. Met MijnAVL heeft u altijd en overal toegang tot uw afspraken, onderzoeksuitslagen, medische brieven en meer. U logt veilig in met DigiD, vanaf elk apparaat.

Let op! U kunt alleen inloggen met de DigiD App of SMS-controle. U kunt niet inloggen met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Inloggen
Banner Mijnavl Bollen

Inloggen met DigiD

Uw privacy is belangrijk. Daarom logt u bij ons altijd veilig in met DigiD. U kunt hiervoor de DigiD app gebruiken of inloggen met de extra sms-controle van DigiD.

Let op: u kunt niet inloggen met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord. U moet de app of sms-controle geactiveerd hebben. De sms-controle kunt u gebruiken op uw mobiele telefoon en vaste telefoon.

Problemen met inloggen

Heeft u nog geen DigiD? U kunt DigiD aanvragen via DidiD.nl.

Heeft u problemen met inloggen? Stel uw vraag via de chat met Anne.

Hoe kunnen we u helpen?

Veelgestelde vragen over inloggen

Inloggen met de DigiD app, hoe doe ik dat?

U kunt inloggen in MijnAVL als u:

  • Patiënt bent bij het Antoni van Leeuwenhoek
  • Een computer, tablet of smartphone met internet heeft
  • Een DigiD heeft met extra controle (sms of app)
  • Uw gekoppelde telefoon bij de hand heeft

Heeft u geen mobiele telefoon? Dan kunt u sms-controle ook instellen via een vaste telefoon. U ontvangt dan een gesproken sms-bericht.

Meer uitleg vindt u op de website van DigiD.

Inloggen met SMS-controle, hoe doe ik dat?

Eerste keer?

Activeer SMS-controle via DigiD.

Al geactiveerd?
  1. Klik op ‘Inloggen in MijnAVL’
  2. Kies op de DigiD-pagina: ‘Met controle via SMS’
  3. Log in met uw gebruikersnaam, wachtwoord en SMS-code

Ook mogelijk met een vast telefoonnummer. U krijgt dan een gesproken bericht.

Meer informatie op DigiD.nl

Kan ik ook inloggen zonder DigiD?

U kunt helaas niet inloggen als u geen DigiD heeft. We vinden het belangrijk dat uw gegevens altijd veilig zijn, daarom kunt u alleen met DigiD inloggen.

Wilt u een DigiD aanvragen? U kunt een DigiD account aanvragen met een aanvraagformulier op de DigiD website. Let op! U heeft een burgerservicenummer (BSN) nodig om een DigiD aan te vragen. Het kan 3 werkdagen duren voordat u uw activeringscode ontvangt en met DigiD aan de slag kan.

Ik heb ingelogd met DigiD, maar ik krijg een foutmelding

U kunt een foutmelding krijgen om de volgende redenen:

U bent geen patiënt in het AVL

U kunt alleen in MijnAVL inloggen als patiënt. Het is helaas niet mogelijk om als naasten in te loggen in MijnAVL.

Uw BSN is nog niet gecontroleerd

U kunt pas inloggen in MijnAVL als een medewerker van het AVL uw Burgerservicenummer heeft gecontroleerd. Zo weten we zeker dat alleen u, uw gegevens kan inzien.

Deze controle wordt gedaan op het moment dat u voor het eerst gebeld wordt door het AVL. Het kan zijn dat er tijdelijk iets mis is gegaan. Neem contact op via telefoonnummer 020 512 9111 als u toegang wilt krijgen voor MijnAVL.

Kan ik in het MijnAVL van mijn familielid of naaste inloggen?

U kunt alleen in MijnAVL inloggen als patiënt. Het is helaas nog niet mogelijk om als naasten in te loggen in MijnAVL.

Kan ik vanuit het buitenland inloggen in MijnAVL?

U kunt vanuit de volgende landen inloggen in MijnAVL :

Europa: Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Eiland Man, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Noord-Macedonië, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Caribisch Nederland: Aruba, Curaçao, Sint Maarten

Afrika: Marokko

Zuid-Amerika: Suriname.

Australië

Veelgestelde vragen over uw medisch dossier en uitslagen

Ik krijg een e-mail dat ik een vragenlijst kan invullen, wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat u de vragenlijst vóór uw gesprek invult. Zo kan de zorgverlener het gesprek zo goed mogelijk voorbereiden.

Log in op MijnAVL en ga naar 'Vragenlijsten'. Klik daar op 'Invullen' bij de juiste lijst. Vul de vragenlijst in vóór uw afspraak, zodat uw zorgverlener zich goed kan voorbereiden.

Bent u geen patiënt, maar heeft u wel de e-mail ontvangen? Dan heeft een naaste waarschijnlijk uw e-mailadres doorgegeven. Alleen de patiënt zelf ziet en vult de vragenlijst in.

Ziet u geen vragenlijst staan of lukt het inloggen niet? Neem dan contact op met het Centrum Patiënteninformatie via 020 512 9111 of stuur een e-mail naar mijnavl@nki.nl.

Ik wil niet per ongeluk de nieuwste uitslagen zien, kan ik dit voorkomen?

MijnAVL houdt daar rekening mee want uw medisch dossier komt niet direct in beeld als u bij MijnAVL inlogt. U kunt het dossier pas inzien door naar ‘Medisch dossier’ te gaan in MijnAVL en daarna de uitslag te kiezen die u wilt inzien. Bij een aantal uitslagen is bovendien een extra waarschuwing ingebouwd. U wordt dan eerst gevraagd of u zeker weet dat u door wilt gaan naar de uitslag.

 U kunt er dus voor kiezen om uw medisch dossier niet in te zien.

Ik mis een uitslag of zie een uitslag waarover ik niet geïnformeerd ben

Ik zie een uitslag waarover ik niet geïnformeerd ben

Omdat de uitslagen 7 dagen na afronding van het onderzoek getoond worden op MijnAVL, kan het gebeuren dat u een uitslag ziet, die uw behandelaar nog niet met u heeft besproken. Wilt u dit niet, dan raden wij u aan om te wachten met het bekijken van de uitslag tot na uw eerstvolgende consult.

Twijfelt u of u de uitslag al voor uw consult wilt zien? Sommige patiënten horen de uitslag liever persoonlijk van hun behandelaar, zodat uw behandelaar direct kan toelichten wat de uitslag voor u betekent. Andere patiënten bekijken de uitslag liever van tevoren, zodat ze tijdens het consult al weten wat de uitslag is en direct eventuele vragen kunnen stellen. U bepaalt zelf of u de uitslag vooraf wilt bekijken.

Er mist een uitslag op MijnAVL

De meeste uitslagen, brieven, diagnoses en MDO (multi-disciplinair-overleg)-conclusies staan pas 7 dagen na afronding van het onderzoek op MijnAVL. In sommige gevallen duurt het afronden van het onderzoek langer, waardoor de uitslag ook later dan 7 dagen op MijnAVL staan. Allergieën en bijwerkingen, ECG, ergometrie, implantaten, longfunctieonderzoek, metingen en neuropsychologisch onderzoek staan meestal zonder vertraging op MijnAVL en zijn direct voor u zichtbaar.

Ik heb een vraag over mijn uitslag, hoe kan ik die stellen?

Indien uw uitslag vragen oproept, kunt u deze vragen het beste bewaren tot uw eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Uw behandelaar kan u dan meer vertellen over de betekenis en de interpretatie van deze uitslagen. Mocht u niet kunnen wachten, dan kunt u via de Planning Polikliniek (020 512 9111) een belafspraak maken met uw behandelaar.

Ik kan nergens mijn scans of foto’s vinden op MijnAVL

Helaas is het niet mogelijk om uw foto’s of scans te zien in MijnAVL. Als u een kopie wilt van uw foto’s of scans kunt u contact opnemen via telefoonnummer 020 512 9111.

In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen ook stellen aan de balie van de betreffende afdeling.

Ik zie een afspraak staan op MijnAVL en wil deze verzetten, hoe doe ik dat?

We helpen u graag met verzetten of annuleren, bel hiervoor naar 020 512 9111. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur. Doe dit uiterlijk 24 uur van tevoren, zodat we de gereserveerde tijd aan iemand anders kunnen aanbieden.

In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen ook stellen aan de balie van de betreffende afdeling.

Ik zie een afspraak waarover ik niet geïnformeerd ben, of er mist een afspraak

Ik zie een afspraak waarover ik niet geïnformeerd ben

Om het zorgproces zo goed en snel mogelijk te organiseren worden er soms al afspraken gemaakt voordat hierover met u contact is geweest. Het kan dus voorkomen dat u al een afspraak op MijnAVL ziet staan waar u nog niet over geïnformeerd bent. U wordt hier nog verder over geïnformeerd. Het overzicht op MijnAVL is altijd de meest recente versie.

Er mist een afspraak op MijnAVL

Mist u een opname of operatie afspraak? Deze afspraken staan apart op de afspraken pagina, onder alle andere afspraken. De operatiedatum wordt pas getoond als de planning definitief is. Als u nog op de wachtlijst staat, wordt de operatiedatum niet getoond.

Heeft u vragen over uw afspraken? U kunt telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling via 020 512 9111. In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen stellen aan de balie van de afdeling.

Ik heb een idee of tip voor Mijn AVL. Hoe geef ik die door?

Wij horen graag hoe we MijnAVL verder kunnen verbeteren. Uw ideeën kunt u doorgeven via mijnavl@nki.nl.

Veiligheid en privacy

U heeft alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via Digid met SMS-controle of via de DigiD app. Hiermee zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in gevaar komt.

Wij willen graag weten hoe vaak MijnAVL gebruikt wordt. Daarom houden we bij hoe vaak wordt ingelogd. De gegevens die u invult in de vragenlijsten, komen in uw medisch dossier.

De algemene voorwaarden van MijnAVL vindt u hier.