MijnAVL

Uw persoonlijke patiëntenportaal

Wij vinden het belangrijk dat u als patiënt op de hoogte wordt gehouden van uw persoonlijke gezondheidssituatie. Daarom heeft u als patiënt van het Antoni van Leeuwenhoek altijd en overal toegang tot uw persoonlijke patiëntenportaal MijnAVL. Hier kunt u eenvoudig en veilig via de computer, tablet of smartphone uw relevante patiëntvoorlichting, afspraken, delen van uw medische dossier en vragenlijsten inzien. 

MijnAVL werkt alleen wanneer u al voor een eerste consult in het Antoni van Leeuwenhoek bent geweest en bij ons geregistreerd bent als patiënt.

U kunt middels DigiD inloggen. Klik daarvoor op de button hieronder.

Meer informatie over inloggen

Nadat u voor een eerste consult in het Antoni van Leeuwenhoek bent geweest, kunt u met uw DigiD veilig inloggen op MijnAVL. Er zijn twee inlogmethoden waaruit u kunt kiezen:

  1. Inloggen met controle via sms
    Om in te loggen voert u eerst uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens ontvangt u een sms op uw mobiele- of vaste telefoon met een code die u moet invoeren. Elke keer dat u inlogt op MijnAVL ontvangt u een nieuwe sms-code.
  2. Inloggen met de DigiD app
    Met de DigiD app kunt u ook veilig inloggen, zonder sms-code. Voordat u de app kunt gebruiken dient u deze optie eerst te activeren via www.digid.nl.

Let op: de DigiD app is alleen een alternatieve methode om in te loggen; het is geen app van MijnAVL. Houd er rekening mee dat standaard de optie 'inloggen met de Digid app' is geselecteerd. Wijzig dit, indien gewenst, naar controle via sms.

Meer informatie over DigiD

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.

Voor het aanvragen van een DigiD, het activeren van sms-controle, de DigiD app of andere vragen over DigiD kunt u terecht op www.digid.nl. DigiD heeft daarnaast een website waar het gebruik eenvoudig wordt uitgelegd, dit is www.digid.uabc.nl.

Vragen over MijnAVL

U vindt meer informatie over MijnAVL in de folder Patiënteninformatie MijnAVL. U kunt voor vragen of opmerkingen ook contact opnemen met het Centrum Patiënteninformatie. Vanuit de centrale hal kunt u daar binnenlopen van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Het Centrum Patiënteninformatie kunt u ook bereiken via telefoonnummer 020 512 9111 of via mijnavl@nki.nl.

De algemene voorwaarden van MijnAVL vindt u hier.

Veelgestelde vragen over inloggen

Hoe kan ik inloggen?

U kunt in MijnAVL inloggen nadat u uw eerste consult heeft gehad en ingeschreven bent als patiënt van het Antoni van Leeuwenhoek. Ook moet uw legitimatiebewijs zijn gecontroleerd en geregistreerd in het Antoni van Leeuwenhoek. U kunt vervolgens inloggen met uw DigiD met sms-functie of met de DigiD app.

Waarom moet ik inloggen met DigiD?

U hebt alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD app. Hiermee zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in gevaar komt.

Wat moet ik doen als het niet lukt om in te loggen op MijnAVL?

Als het u niet lukt om in te loggen op MijnAVL, dan volgen hieronder enkele tips:

  • Soms helpt het om een andere browser te proberen, zoals Internet Explorer, Mozilla Firefox of Google Chrome.
  • Mogelijk heeft u de verkeerde optie geselecteerd bij het inloggen via DigiD. De optie 'inloggen met de DigiD-app' is namelijk standaard geselecteerd. Als u wilt inloggen met controle via sms, dan dient u deze optie bij iedere keer inloggen opnieuw te selecteren.
  • Ontvangt u de melding dat u niet voldoet aan het niveau 'Midden'? De extra controle via sms of inloggen via de DigiD-app is dan nog niet geactiveerd. Logt u in op DigiD om één van beide opties te activeren.
  • Mogelijk is er een probleem of storing met inloggen bij DigiD. Op digid.nlvindt u meer informatie.
  • Lukt het inloggen nog steeds niet of krijgt u de melding dat uw BSN niet bekend is? Neemt u dan contact op met het Centrum Patiënteninformatie van het Antoni van Leeuwenhoek via telefoonnummer 020 512 9111 of via mijnavl@nki.nl.

Ik heb een vraag over DigiD, waar kan ik daarvoor terecht?

Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met DigiD. Veelgestelde vragen over DigiD vindt u hier: www.digid.nl/vraag-en-antwoord. Op de contactpagina van DigiD vindt u ook een telefoonnummer en e-mailadres van de klantenservice.

Afspraken

Welke afspraken worden op MijnAVL getoond?

U kunt alle afspraken inzien die voor u gepland zijn. Het is belangrijk om ook de afspraakbrief, die u thuis ontvangt, goed door te lezen. Hierin kan extra informatie staan, bijvoorbeeld over hoe lang van tevoren u aanwezig dient te zijn en of eventuele voorbereiding nodig is voor een geplande afspraak.

Op MijnAVL vindt u ook de afspraken terug die al hebben plaatsgevonden. Daarnaast staan hier uw opname data.

Kan ik zien wanneer ik opgenomen word?

Ja, onder het onderdeel Afspraken kunt u ook de opnamedata terugvinden waarop u in het Antoni van Leeuwenhoek opgenomen wordt of bent geweest.

De medewerker van de afdeling Opname neemt ook altijd contact met u op over uw opnamedatum. Pas daarna is deze datum definitief.

Kan ik zien wanneer ik geopereerd word?

Ja, onder het onderdeel Afspraken kunt u ook de data terugvinden waarop u in het Antoni van Leeuwenhoek geopereerd wordt, of bent geopereerd. De operatiedatum wordt pas getoond als de planning definitief is. Als u nog op de wachtlijst staat, wordt de operatiedatum niet getoond.

Er staan afspraken op MijnAVL waarover ik nog niet geïnformeerd ben. Klopt dit?

Om het zorgproces zo goed en snel mogelijk te organiseren worden er soms al afspraken gemaakt voordat hierover met u contact is geweest. Het kan dus voorkomen dat u al een afspraak op MijnAVL ziet staan waar u nog niet over geïnformeerd bent. U wordt hier nog verder over geïnformeerd. Het overzicht op MijnAVL is altijd de meest recente versie.

Met vragen over uw afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling via 020 512 9111. In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen stellen aan de balie van de afdeling.

Kan ik mijn afspraak wijzigen via MijnAVL?

Het is niet mogelijk om een afspraak te wijzigen via MijnAVL. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling via telefoonnummer 020 512 9111.

In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen ook stellen aan de balie van de betreffende afdeling.

Medisch dossier

Ik heb een vraag over een uitslag die ik gezien heb op MijnAVL, waar kan ik terecht?

Indien uw uitslag vragen oproept, kunt u deze vragen het beste bewaren tot uw eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Uw behandelaar kan u dan meer vertellen over de betekenis en de interpretatie van deze uitslagen. Mocht u niet kunnen wachten, dan kunt u via de Planning Polikliniek (020 512 9111) een belafspraak maken met uw behandelaar.

De uitslag is nog niet met mij besproken, maar hij staat al wel op MijnAVL. Klopt dit?

Omdat de uitslagen 7 dagen na afronding van het onderzoek getoond worden op MijnAVL, kan het gebeuren dat u een uitslag ziet, die uw behandelaar nog niet met u heeft besproken. Wilt u dit niet, dan raden wij u aan om te wachten met het bekijken van de uitslag tot na uw eerstvolgende consult.

Twijfelt u of u de uitslag al voor uw consult wilt zien? Sommige patiënten horen de uitslag liever persoonlijk van hun behandelaar, zodat uw behandelaar direct kan toelichten wat de uitslag voor u betekent. Andere patiënten bekijken de uitslag liever van tevoren, zodat ze tijdens het consult al weten wat de uitslag is en direct eventuele vragen kunnen stellen. U bepaalt zelf of u de uitslag vooraf wilt bekijken. 

Vragenlijsten

Wat moet ik doen met de vragenlijst(en) op MijnAVL?

Uw zorgverlener kan vragenlijsten voor u klaarzetten op MijnAVL. Een ingevulde vragenlijst levert de zorgverlener belangrijke informatie op met betrekking tot uw behandeling. Deze vragenlijst(en) kunt u thuis invullen.

Als u de vragenlijst(en) niet op MijnAVL heeft ingevuld, kunt u dit alsnog in het ziekenhuis doen. U krijgt de vragenlijst(en) dan op papier bij de balie van de polikliniek.

Ik krijg een e-mail dat er een vragenlijst op MijnAVL staat, maar ik heb nog geen DigiD en/of sms controle om in te loggen?

Als uw DigiD en/of sms-controle niet op tijd binnen is of als u geen gebruik wilt maken van MijnAVL, dan kunt u de vragenlijsten (op papier) invullen als u in het ziekenhuis bent.

Vraagt u hiernaar bij de balie van de polikliniek waar u zich moet melden.

Veiligheid en privacy

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

U hebt alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD app. Hiermee zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in gevaar komt.

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

Wij willen graag weten hoe vaak MijnAVL wordt gebruikt. Daarom houden we bij hoe vaak wordt ingelogd. De gegevens die u invult, komen in uw medisch dossier.

Ik ben automatisch uitgelogd uit MijnAVL. Waarom is dat?

Om de privacy van uw gegevens te waarborgen wordt u, als u 15 minuten geen gebruik maakt van MijnAVL, automatisch uitgelogd. Wij raden u aan om altijd uit te loggen als u klaar bent of als u uw computer verlaat.

Overig

Wie kan MijnAVL gebruiken?

U heeft toegang tot MijnAVL nadat u uw eerste consult heeft gehad en ingeschreven bent als patiënt van het Antoni van Leeuwenhoek.

U dient hiervoor wel over een BSN te beschikken. U bent dan de enige die toegang heeft tot uw eigen medische gegevens.

Ik heb een overige vraag en/of opmerking over MijnAVL, waar kan ik terecht?

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft over MijnAVL dan kunt u contact opnemen met het Centrum Patiëntinformatie. Vanuit de centrale hal kunt u daar binnenlopen van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Het Centrum Patiëntinformatie kunt u ook bereiken via 020 512 9111 of via mijnavl@nki.nl.

Ik heb een verbetersuggestie voor MijnAVL. Hoe kan ik die doorgeven?

Wij horen graag hoe we MijnAVL verder kunnen verbeteren. Uw ideeën kunt u doorgeven via mijnavl@nki.nl.