MijnAVL

Uw persoonlijke patiëntenportaal

Wij vinden het belangrijk dat u als patiënt op de hoogte wordt gehouden van uw persoonlijke gezondheidssituatie. Daarom heeft u als patiënt van het Antoni van Leeuwenhoek altijd en overal toegang tot uw persoonlijke patiëntenportaal MijnAVL. Hier kunt u eenvoudig en veilig via de computer, tablet of smartphone uw relevante patiëntvoorlichting, afspraken, delen van uw medische dossier en vragenlijsten inzien. 

MijnAVL werkt alleen wanneer u al voor een eerste consult in het Antoni van Leeuwenhoek bent geweest en bij ons geregistreerd bent als patiënt.

Let op: met ingang van 1-7-2019 worden de uitslagen en brieven 7 dagen na afronding van het onderzoek getoond op MijnAVL. Voorheen was dit na 14 dagen.  

U kunt middels DigiD inloggen. Klik daarvoor op de button hieronder.

Meer informatie over inloggen

Nadat u voor een eerste consult in het Antoni van Leeuwenhoek bent geweest, kunt u met uw DigiD veilig inloggen op MijnAVL. Er zijn twee inlogmethoden waaruit u kunt kiezen:

  1. Inloggen met controle via sms
    Om in te loggen voert u eerst uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens ontvangt u een sms op uw mobiele- of vaste telefoon met een code die u moet invoeren. Elke keer dat u inlogt op MijnAVL ontvangt u een nieuwe sms-code.
  2. Inloggen met de DigiD app
    Met de DigiD app kunt u ook veilig inloggen, zonder sms-code. Voordat u de app kunt gebruiken dient u deze optie eerst te activeren via www.digid.nl.

Let op: de DigiD app is alleen een alternatieve methode om in te loggen; het is geen app van MijnAVL. Houd er rekening mee dat standaard de optie 'inloggen met de Digid app' is geselecteerd. Wijzig dit, indien gewenst, naar controle via sms.

Meer informatie over DigiD

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.

Voor het aanvragen van een DigiD, het activeren van sms-controle, de DigiD app of andere vragen over DigiD kunt u terecht op www.digid.nl. DigiD heeft daarnaast een website waar het gebruik eenvoudig wordt uitgelegd, dit is www.digid.uabc.nl.

Vragen over MijnAVL

U vindt meer informatie over MijnAVL in de folder Patiënteninformatie MijnAVL. U kunt voor vragen of opmerkingen ook contact opnemen met het Centrum Patiënteninformatie. Vanuit de centrale hal kunt u daar binnenlopen van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Het Centrum Patiënteninformatie kunt u ook bereiken via telefoonnummer 020 512 9111 of via mijnavl@nki.nl.

De algemene voorwaarden van MijnAVL vindt u hier.

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over DigiD, waar kan ik daarvoor terecht?

Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met DigiD. Veelgestelde vragen over DigiD vindt u hier: www.digid.nl/vraag-en-antwoord. Op de contactpagina van DigiD vindt u ook een telefoonnummer en e-mailadres van de klantenservice.

Wat moet ik doen als het niet lukt om in te loggen op MijnAVL?

Als het u niet lukt om in te loggen op MijnAVL, dan volgen hieronder enkele tips:

  • Mogelijk ligt het aan de browser die u gebruikt. Probeer een andere browser, zoals Internet Explorer, Mozilla Firefox of Google Chrome.
  • Mogelijk heeft u de verkeerde optie geselecteerd bij het inloggen via DigiD. De optie 'inloggen met de DigiD-app' is namelijk standaard geselecteerd. Als u wilt inloggen met controle via sms, dan dient u deze optie bij iedere keer inloggen opnieuw te selecteren.
  • Ontvangt u de melding dat u niet voldoet aan het niveau 'Midden'? De extra controle via sms of inloggen via de DigiD-app is dan nog niet geactiveerd. Logt u in op DigiD om één van beide opties te activeren.
  • Mogelijk gebruikt u de DigiD van een ander. Log in dat geval in met uw eigen DigiD.
  • Mogelijk is er een probleem of storing met inloggen bij DigiD. Op www.digid.nl vindt u meer informatie.
  • Lukt het inloggen nog steeds niet of krijgt u de melding dat uw BSN niet bekend is? Neemt u dan contact op met het Centrum Patiënteninformatie van het Antoni van Leeuwenhoek via telefoonnummer 020 512 9111 of via mijnavl@nki.nl.

Wie kan MijnAVL gebruiken?

U heeft toegang tot MijnAVL nadat u uw eerste consult heeft gehad en ingeschreven bent als patiënt van het Antoni van Leeuwenhoek.

U dient hiervoor wel over een BSN te beschikken. U bent dan de enige die toegang heeft tot uw eigen medische gegevens.

Welke afspraken worden op MijnAVL getoond?

U kunt alle afspraken inzien die voor u gepland zijn. Het is belangrijk om ook de afspraakbrief, die u thuis ontvangt, goed door te lezen.

Hierin kan extra informatie staan, bijvoorbeeld over hoe lang van tevoren u aanwezig dient te zijn en of eventuele voorbereiding nodig is voor een geplande afspraak.

Op MijnAVL vindt u ook de afspraken terug die al hebben plaatsgevonden.

Kan ik in de afspraken op MijnAVL zien wanneer ik opgenomen word?

Ja, onder het onderdeel Opname en operatie staan de opnamedata waarop u in het Antoni van Leeuwenhoek opgenomen wordt of bent geweest.

De medewerker van de afdeling Opname neemt ook altijd contact met u op over uw opnamedatum. Pas daarna is deze datumdefinitief.

Kan ik mijn afspraak wijzigen via MijnAVL?

Het is niet mogelijk om een afspraak te wijzigen via MijnAVL.

U neemt hiervoor telefonisch contact op met de betreffende afdeling via telefoonnummer 020 512 9111.

In het Antoni van Leeuwenhoek kunt u deze vragen ook stellen aan de balie van de betreffende afdeling.

Ik heb een vraag over een uitslag die ik heb gezien op MijnAVL, waar kan ik terecht?

Indien uw uitslag vragen oproept, kunt u deze vragen het beste bewaren tot uw eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Uw behandelaar kan u dan meer vertellen over de betekenis en de interpretatie van deze uitslagen. Mocht u niet kunnen wachten, dan kunt u via de Planning Polikliniek (020 512 9111) een belafspraak maken met uw behandelaar.

De uitslag is nog niet met mij besproken, maar hij staat al wel op MijnAVL. Klopt dit?

Omdat de uitslagen 7 dagen na afronding van het onderzoek getoond worden op MijnAVL, kan het gebeuren dat u een uitslag ziet, die uw behandelaar nog niet met u heeft besproken. Wilt u dit niet, dan raden wij u aan om te wachten met het bekijken van de uitslag tot na uw eerstvolgende consult.
Twijfelt u of u de uitslag al voor uw consult wilt zien? Sommige patiënten horen de uitslag liever persoonlijk van hun behandelaar, zodat uw behandelaar direct kan toelichten wat de uitslag voor u betekent. Andere patiënten bekijken de uitslag liever van tevoren, zodat ze tijdens het consult al weten wat de uitslag is en direct eventuele vragen kunnen stellen. U bepaalt zelf of u de uitslag vooraf wilt bekijken.  

Wat moet ik doen met de vragenlijst(en) op MijnAVL?

Uw zorgverlener kan vragenlijsten voor u klaarzetten op MijnAVL.

Een ingevulde vragenlijst levert de zorgvelener belangrijke informatie op met betrekking tot uw behandeling. Deze vragenlijst(en) kunt u thuis invullen. 

Als u de vragenlijst(en) niet op MijnAVL heeft ingevuld, kunt u dit alsnog in het ziekenhuis doen.

U krijgt de vragenlijst(en) dan op papier bij de balie van de polikliniek.

Ik krijg een e-mail dat er een vragenlijst op MijnAVL staat, maar ik heb nog geen DigiD en/of sms-controle om in te loggen?

Als uw DigiD en/of sms-controle niet op tijd binnen is of als u geen gebruik wilt maken van MijnAVL, dan kunt u de vragenlijsten (op papier) invullen als u in het ziekenhuis bent.

Vraagt u hiernaar bij de balie van de polikliniek waar u zich moet melden.

Kan ik in de afspraken op MijnAVL zien wanneer ik geopereerd word?

Ja, onder het onderdeel Opname en operatie staan de data waarop u in het Antoni van Leeuwenhoek geopereerd wordt, of bent geopereerd. De operatiedatum wordt pas getoond als de planning definitief is. Als u nog op de wachtlijst staat, wordt de operatiedatum niet getoond.