BeterDichtbij
Met de BeterDichtbij app op uw mobiele telefoon of tablet heeft u laagdrempelig digitaal contact met uw eigen zorgverleners. Zo kunt u vragen stellen over bijvoorbeeld uw afspraak of behandeling. Uw zorgverlener kan in de app ook informatie met u delen, die u altijd en overal kunt nalezen. De app is natuurlijk veilig, uw privacy staat voorop.
Heeft u een spoedeisende vraag? Neem dan altijd telefonisch contact op met uw huisarts of met de polikliniek via 020 - 512 9111.
Stel alleen vragen over uw behandeling die niet dringend zijn via BeterDichtbij. U krijgt binnen twee werkdagen reactie. Heeft u binnenkort een afspraak bij ons? Bewaar uw vraag dan tot de afspraak.
Privacy van uw gegevens
Het gebruik van BeterDichtbij gebeurt uitsluitend in het kader van uw behandeling bij het Antoni van Leeuwenhoek. Om de BeterDichtbij app te kunnen gebruiken, delen wij uw gegevens (naam, geboortedatum, e-mailadres en telefoonnummer) met BeterDichtbij. Wilt u dit niet? Of wilt u wel gebruik maken van de app maar zijn uw gegevens nog niet bij ons bekend? Neem contact met ons op via 020-512 9111 en vraag naar de afdeling waar u behandeld wordt om dit door te geven. Indien u meer wilt weten over hoe het Antoni van Leeuwenhoek uw persoonsgegevens verwerkt kunt u onze privacyverklaring raadplegen of een e-mail sturen naar privacy@nki.nl
Staan uw telefoonnummer en mailadres goed in uw dossier?
Wilt u de BeterDichtbij app gebruiken? Dan hebben wij uw mobiele telefoonnummer en mailadres nodig. Controleer en bevestig of de gegevens in uw digitale dossier kloppen via MijnAVL.
Zo installeert u de BeterDichtbij app
Heeft uw zorgverlener u uitgenodigd voor BeterDichtbij? Dan activeert u eenmalig de BeterDichtbij app op uw mobiele telefoon of tablet. Hierna logt u veilig in met uw eigen pincode. Bent u nog niet uitgenodigd? Vraag ernaar bij uw zorgverlener. De app is nog niet op elke afdeling beschikbaar.
Bekijk de onderstaande video of kijk op website van BeterDichtbij voor uitleg over het installeren van de app.
Veelgestelde vragen
Waar kan ik vragen stellen over de BeterDichtbij app?
Heeft u vragen over de BeterDichtbij app, bijvoorbeeld over hoe de app werkt, hoe u deze installeert of omdat de app niet goed werkt? Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen of neem contact op met de BeterDichtbij servicedesk.
Heeft u inhoudelijke vragen over uw zorg of wilt u uw contactgegevens (niet meer) delen? Neem dan contact met ons op via 020 - 512 9111 en vraag naar de afdeling waar u behandeld wordt.
Zijn er kosten verbonden aan gebruik van de BeterDichtbij app?
In principe is de BeterDichtbij app gratis te gebruiken. Maar, als een consult een fysiek bezoek aan de polikliniek vervangt is deze declarabel. Dan wordt er mogelijk aanspraak gemaakt op uw eigen risico.
Een consult op afstand kan in rekening worden gebracht bij uw zorgverzekeraar. Onder een consult op afstand wordt verstaan:
- een belconsult
- een video-consult
- een schriftelijk consult via de BeterDichtbij app
Heeft u vragen over uw eigen risico, dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Voor verdere vragen verwijzen wij u graag naar onze websitepagina ‘vergoeding zorgkosten’.
Ik krijg in de app de melding 'afwijkende gegevens'. Wat moet ik doen?
Ziet u de melding 'afwijkende gegevens' staan in de BeterDichtbij app? Dat betekent dat het mailadres en telefoonnummer dat u bij het inloggen heeft ingevoerd niet hetzelfde zijn als de gegevens die in het AVL van u bekend zijn. U heeft twee opties:
- Pas uw gegevens in de BeterDichtbij app aan door te klikken op 'Mijn profiel' en daarna op 'Profiel bewerken'. Zorg er dan voor dat u het mailadres en mobiele telefoonnummer invoert die ook in het AVL bekend zijn.
- Neem contact met ons op door te bellen naar 020-5129111. Vraag naar de backoffice van de afdeling waar u behandeld wordt. Zij kunnen de melding voor u oplossen zodat u de BeterDichtbij app kunt gebruiken.
Ik heb een mail ontvangen van BeterDichtbij. Wat is dit voor mail?
Uw zorgverlener heeft u uitgenodigd om de BeterDichtbij app te gebruiken. Met deze app heeft u digitaal contact hebben met uw zorgverlener in het AVL. De afzender van deze mail is BeterDichtbij. Die verstuurt de uitnodiging namens het AVL en uw zorgverlener.