Veelgestelde vragen
Wat als ik niet aanwezig kan zijn op een afspraak?
Kunt u onverwachts niet bij uw afspraak aanwezig zijn? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. U kunt uw afspraak eenvoudig verzetten of afzeggen via 020-512 9111– we verbinden u dan door met de juiste afdeling. Doe dit uiterlijk 24 uur van tevoren, zodat we de gereserveerde tijd nog aan iemand anders kunnen aanbieden. Zo kunnen we zoveel mogelijk mensen helpen die onze zorg ook hard nodig hebben. Dank u wel voor uw begrip!
Zijn er kosten verbonden aan mijn afspraken bij het Centrum voor Kwaliteit van Leven?
Wanneer u patiënt bent bij het Antoni van Leeuwenhoek, zijn er geen kosten verbonden aan uw afspraken bij het Centrum voor Kwaliteit van Leven.
Heb ik als naaste toestemming van de patiënt nodig om een gesprek te krijgen?
Ja, er is toestemming nodig omdat de behandelaar schrijft in het medisch dossier van de patiënt.
Is de zorg in het CKVL ook voor mijn naasten en/of kinderen?
Het AVL is er ook voor uw naasten en/of kinderen. U kunt hiervoor een afspraak maken bij de psychosociale diensten. Hierbij geldt dat de gesprekken gericht zijn op het ondersteunen van de ouders in het omgaan met de ziekte in het gezin. Waar nodig zal specialistische begeleiding voor de kinderen worden gefaciliteerd in hun eigen omgeving.
Heb ik een verwijzing nodig?
Indien nodig zal uw behandelaar en/of vaste contactpersoon u verwijzen naar het Centrum voor Kwaliteit van Leven. Patiënten die behandeld worden in het AVL kunnen altijd voor advies terecht bij de ondersteuningsconsulent, klik hier voor meer informatie.
Wat kan ik doen bij cognitieve problemen bij kanker en kankerbehandeling?
Meer informatie hierover is te vinden op de pagina Cognitieve problemen bij kanker en kankerbehandeling.