Voorbereiding & afspraak

U kunt met verschillende redenen een bezoek brengen aan het Antoni van Leeuwenhoek. Op deze pagina kunt u informatie vinden over uw eerste afspraak, uw eerste bezoek aan de afdeling of (dag)opname.

Indien u onder behandeling bent bij een ander ziekenhuis, maar in het Antoni van Leeuwenhoek moet zijn voor radiotherapie, vindt u hier ook nadere informatie. 

Verzekerde zorg in het Antoni van Leeuwenhoek

Lees hier de uitgebreide informatie over de vergoeding van behandelingen en over verzekerde zorg in het Antoni van Leeuwenhoek.

Waar moet u aan denken?

Wat moet u meenemen?

Voor uw eerste afspraak op de polikliniek neemt u mee:

  • Uw zorgverzekeringpas;
  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs);
  • Actueel ingevulde medicatiekaart;
  • Contactgegevens van uw huisarts en apotheek.

Heeft u in verband met uw klachten eerst een andere specialist of ziekenhuis bezocht, dan neemt u ook - als deze niet al zijn opgestuurd – uw medische gegevens, inclusief de foto’s van uw verwijzend specialist mee.

Inschrijven bij het Antoni van Leeuwenhoek

Voorafgaand aan uw eerste bezoek wordt u gebeld om een eerste afspraak te maken. Tijdens dit gesprek wordt u ook gevraagd om alle relevante basisinformatie (zoals NAW-gegevens, gegevens huisarts, en gegevens apotheek) aan ons door te geven. Wij verzoeken u om op de dag zelf minimaal 30 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn zodat de inschrijving voltooid kan worden. U kunt zich hiervoor melden bij de balie waar uw afspraak staat gepland.

Tijdens uw eerste bezoek aan het Antoni van Leeuwenhoek moet u een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs of paspoort) meenemen. Heeft u deze niet bij zich, dan kan de afspraak niet doorgaan en wordt er een nieuwe afspraak gemaakt.

Uw persoonsgegevens worden opgenomen in het geautomatiseerde patiëntenbestand van het ziekenhuis. Ook maken we van u een pasfoto die in uw medische status komt. Daarna krijgt u een ponsplaatje en een afsprakenkaart.

Mochten er tussentijds veranderingen hebben plaatsgevonden in uw gegevens, dan kunt u deze direct aan de balie van de polikliniek van uw afspraak wijzigen.

Beleid bijzonder resistente bacteriën

In navolging van het landelijke beleid stellen we ook in het Antoni van Leeuwenhoek bij het maken van de eerste afspraak en bij vervolgafspraken enkele vragen in verband met bijzonder resistente bacteriën. We vragen u onder andere of u bent opgenomen in een buitenlands ziekenhuis en of u beroepsmatig in contact komt met varkens en/of vleeskalveren. Is dit het geval, dan nemen we controlekweken bij u af.

Toestemming Wetenschappelijk Onderzoek

Wanneer u patiënt bij ons bent, verzamelen wij verschillende gegevens en lichaamsmateriaal van u ten behoeve van uw behandeling. Sommige gegevens en lichaamsmaterialen kunnen onderzoekers gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker en om onze zorg te verbeteren. U kunt uw toestemming of bezwaar bij de inschrijving direct doorgeven aan de baliemedewerker bij een van uw afspraken zodat dit in uw patiëntendossier geregistreerd wordt.

Wilt u hier meer over weten? Kijk dan op de pagina: Toestemming Wetenschappelijk Onderzoek

Routebeschrijving

Parkeren

Het parkeerterrein voor bezoekers vindt u vanaf de ingang aan de Plesmanlaan na 200 meter aan de rechterkant en vanaf de ingang aan de Louwesweg na 500 meter aan de linkerkant. (Het adres dat u kunt invoeren in uw navigatiesysteem luidt: Louwesweg 12). Het parkeerterrein staat duidelijk aangegeven op de borden. Bij de ingang van het parkeerterrein haalt u uw kaartje uit de automaat, waarna de slagboom open gaat. U kunt uw auto parkeren op het terrein of in het parkeergebouw. Als u uw auto heeft geparkeerd, loopt u naar de hoofdingang van het Antoni van Leeuwenhoek. Dit duurt ongeveer drie minuten. U kunt ook gebruikmaken van onze gratis shuttleservice. Deze rijdt van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur van en naar onze hoofdingang.

De betaalautomaten bevinden zich in het parkeergebouw. Haalt u uw auto 's avonds op, dan kunt u de voetgangersdeur van het parkeergebouw met uw parkeerkaart openen. De ingang van het parkeergebouw is tevens de uitgang. De speedgates gaan bij het uitrijden vanzelf open. Bij de slagboom biedt u uw kaartje aan, waarna de slagboom open gaat. 

Parkeren voor mindervaliden

Aan beide zijden van het parkeergebouw zijn parkeerplaatsen beschikbaar voor mindervaliden (P1 en P2). Deze parkeerplaatsen zijn direct te bereiken vanaf de rijweg. In het parkeergebouw zijn op de begane grond en op de eerste etage zeventien parkeerplaatsen voor mindervaliden gerealiseerd. 

Kiss & Ride en Kort Parkeren (maximaal 5 minuten)

Voor de ingang van het Antoni van Leeuwenhoek is een zone beschikbaar om passagiers in en uit te laten stappen. Ook kunt u uw auto hier even neerzetten om iemand weg te brengen of op te halen.

Kosten

Patiënten en bezoekers van patiënten betalen een gereduceerd tarief na vier uur parkeren. U kunt bij de de receptie uw parkeerkaart laten hercoderen, waarna u gewoon bij de betaalautomaat kunt afrekenen. Hierna heeft u nog 20 minuten om met deze uitrijkaart per auto het terrein te verlaten.

Invalidenkaart

Wanneer u in het bezit bent van officiële invalidenkaart (geen kopie) en gebruikmaakt van een invalidenparkeerplek, kunt u een gratis uitrijkaart krijgen bij de receptie. Het parkeerterrein voor mindervaliden naast het parkeergebouw is kosteloos.

  • Tarief is €2,00 per uur
  • Eerste 30 minuten gratis
  • Max: €8,00 voor patiënten en bezoekers van patiënten
  • Max: €16,00 voor overige gebruikers
  • Gratis uitrijkaart bij de receptie voor patiënten op vertoon van invalidenkaart.

 

Openbaar vervoer

De dichtstbijzijnde tramhalte is bus-/tramhalte Johan Huizingalaan. Tram 2 stopt hier en bus 61. Vanuit deze halte is het Antoni van Leeuwenhoek minder dan twee minuten lopen. Uw route kunt u plannen via bijvoorbeeld 9292.nl.

Fietsers

Op het terrein tegenover onze hoofdingang vindt u een fiets- en bromparkeergelegenheid. De juiste en snelste fietsroute kunt u uitstippelen via bijvoorbeeld Google Maps.

 

 

Plattegrond Antoni van Leeuwenhoek

Opvragen medische gegevens

Om goede zorg te kunnen bieden, moeten wij soms medische gegevens van u opvragen uit een ander ziekenhuis. Deze gegevens, zoals onderzoekuitslagen, (radiologische) beelden of een gedetailleerde brief van uw behandelend arts, kunnen ons helpen u een goed behandelingsadvies te geven. Mocht u bezwaar hebben tegen het opvragen van uw medische gegevens, dan kunt u dit bij uw arts in ons ziekenhuis kenbaar maken.

Eerste afspraak

Hoe wordt een afspraak gemaakt?

Een afspraak wordt

  • voor u gemaakt op verwijzing van uw huisarts of behandelend specialist (van een ander ziekenhuis).
  • Zodra de verwijzing van uw huisarts of behandelend specialist (van een ander ziekenhuis) binnen is, wordt u gebeld voor aanvullende informatie en wordt de afspraak met u ingepland of u wordt geïnformeerd over de termijn waarop de afspraak gepland kan worden.

Het telefoonnummer is 020 512 9111

Eerste afspraak

U meldt zich bij de receptie van de polikliniek. Hier wordt u ingeschreven. Ook wordt er een pasfoto gemaakt. U wordt verzocht het volgende mee te nemen:

  • identificatiebewijs
  • bewijs ziektekostenverzekering
  • uw medische gegevens
  • actueel medicatieoverzicht van  uw apotheek

Dan krijgt u een intake gesprek met uw behandelend specialist. Deze specialist zal de meegebrachte informatie doornemen, aanvullende vragen aan u stellen en uw vragen beantwoorden. Ook zal hij u lichamelijk onderzoeken en vertellen welke vervolgonderzoeken er nog plaats zullen vinden voor een behandeling kan starten.

Verhinderd of afspraak wijzigen

Bent u verhinderd, wilt u de afspraak wijzigen of heeft u inmiddels een afspraak in een ander ziekenhuis, neem dan contact op met de afdeling planning. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur, telefoonnummer 020 512 9111.

Vervolgafspraak

De specialist spreekt met u af op welke termijn u voor een vervolgconsult op de polikliniek wordt verwacht. Met de polikliniekassistente maakt u afspraken voor dit consult en voor onderzoeken die u moet ondergaan. Het kan ook zijn dat u een belafspraak maakt voor de uitslag van een onderzoek.

MijnAVL patiëntenportaal

MijnAVL is het patiëntenportaal van het Antoni van Leeuwenhoek. Iedere ingeschreven patiënt die een eerste consult heeft gehad in het Antoni van Leeuwenhoek heeft toegang tot dit portaal. Op MijnAVL heeft u inzage in relevante patiëntvoorlichting, afspraken en delen van uw medisch dossier. Ook heeft u de mogelijkheid om digitaal vragenlijsten in te vullen. Door middel van DigiD, met sms-controle, kunt u inloggen op het portaal. Voor meer informatie over MijnAVL, leest u onze folder.

→ inloggen MijnAVL

Aanmelden polikliniek

Aanmelden polikliniek

Als u een afspraak heeft bij de polikliniek kunt u zich snel en eenvoudig aanmelden voor uw afspraak via de digitale aanmeldzuil.
Daarnaast is het nog steeds mogelijk om u aan te melden bij de balie, hier kunt u ook terecht met uw vragen.

Aanmelden gebeurt op basis van de barcode op uw afsprakenkaart en/of afsprakenbrief. Als u het Antoni van Leeuwenhoek voor de eerste keer bezoekt, wordt u altijd ontvangen aan de balie in de polikliniek. Hier worden uw persoonsgegevens compleet gemaakt en ontvangt u een afsprakenkaart.

Aanmelden via de aanmeldzuil gaat als volgt:

Op de afsprakenkaart of afsprakenbrief die u van ons heeft ontvangen, vindt u een barcode. Deze barcode heeft u nodig voor het aanmelden aan de aanmeldzuil.

Op de afsprakenkaart of afsprakenbrief die u van ons heeft ontvangen, vindt u een barcode. Deze barcode heeft u nodig voor het aanmelden aan de aanmeldzuil.

U houdt de barcode voor de scanner van de aanmeldzuil

 

 

 

 

Door de barcode te scannen, identificeert u zich aan de zuil en worden uw gegevens gecontroleerd

 

 

 

 

 

Daarna zijn er twee mogelijkheden:

Aanmelding compleet

Als uw gegevens kloppen, bent u aangemeld en ziet u dit ook in het scherm van de aanmeldzuil.

U ontvangt een afsprakenticket met uw afspraakgegevens en in welke wachtruimte u plaats kunt nemen.

Let op: u wordt alleen aangemeld voor uw eerstvolgende afspraak.

Heeft u meerdere afspraken op één dag dan dient u zich voor iedere afspraak opnieuw aan te melden.

Aanmelding niet compleet of niet in het juiste gebied

Het kan zijn dat uw gegevens niet compleet zijn of u nog ergens anders wordt verwacht. Dit wordt in het scherm van de aanmeldzuil getoond. U krijgt dan een ticket met nadere instructies.